SORUMLULUK DUYGUSUNU ARTIRMAYA ÇALIŞIN YAŞINA UYGUN YAPABİLECEĞİ GÖREVLER VERİN BAŞARILI OLMUŞ KİŞİLERİ ONA SEVDİRİN VE ÖRNEK GÖSTERİN KENDİNE GÜVENMESİNİ SAĞLAYIN OKUL ARKADAŞLARI İLE İYİ İLİŞKİLER KURMASINI SAĞLAYIN ONDAN YAPAMAYACAĞI ŞEYLERİ İSTEMEYİN ONA YAŞINDAN VE OLDUĞUNDAN DAHA KÜÇÜKMÜŞ GİBİ DAVRANMAYIN ONUN İLE BİRLİKTE VAKİT GEÇİRİN, KENDİNİ İFADE ETMESİNİ SAĞLAYIN UYGUN OLMAYAN ARKADAŞLARINI ONUNLA KONUŞUN MADDE KULLANIMINDAN UZAK KALMASINI SAĞLAYIN DERS İÇİN YETERLİ VAKİT AYIRMASINDA ONA YARDIMCI OLUN ONUN OKUL BAŞARILARINI UYGUN BİR ŞEKİLDE ÖDÜLLENDİRİN ONA HER ZAMAN CESARET VERİN, DESTEKLEYİN BAŞARISIZLIKLARI İÇİN KONUŞUN, ONU BAŞARIYA MOTİVE EDİN ÖĞRETMENİ İLE ONUN HAKKINDA *** İLETİŞİME GİRİN ÖĞRETMENİNİN ONUN HAKKINDAKİ ÖNERİLERİNİ DİKKATE ALIN HAYATTA DÜZENLİ VE PROGRAMLI OLMASINA YARDIMCI OLUN ONUN STRES FAKTÖRLERİNİ HESABA KATIN, PSİKOLOJİK DURUMUNA DİKKAT EDİN AİLE İÇİ HUZURU VE SEVGİ ORTAMINI ONUN İÇİN HAZIRLAYIN ANNE VE BABA BİRLİKTE DERSLERİ KONUSUNDA DESTEK OLUN DERS ÇALIŞMA HARİCİ ZAMANLARDA DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN ONU OKUMAYA TEŞVİK EDİN, OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMASINA YARDIMCI OLUN ONA UYGUN DİKKATİNİ DAĞITMAYACAK BİR DERS ÇALIŞMA ORTAMI HAZIRLAYIN DİKKATİNİ DEVAM ETTİRME KONUSUNDA EKSİKLİĞİ OLUP OLMADIĞINI KONTROL EDİN ONUN KAPASİTESİNDEN DAHA FAZLA BEKLENTİLERE GİRMEYİN -OKULU SIRADAN BAHANELERLE AKSATMASINA İZİN VERMEYİN, BU DURUMU DENETLEYİN -DERSLERİNE ENGEL OLABİLECEK İSTEKLERİNİ UYGUN BİR ŞEKİLDE SINIRLAYIN -ONU DERS VE SINAVLAR KONUSUNDA PANİĞE SEVK ETMEYİN -HER GÜN DÜZENLİ DERS ÇALIŞMASINI SAĞLAYIN -DÜZENLİ ÖĞÜNLER, GIDA ALIMI VE ÇEŞİTLİLİĞİNİ SAĞLAMAYA ÇALIŞIN -ONUN KABİLİYETLERİNİ YÖNLENDİRİN VE GELİŞMESİNİ SAĞLAYIN -ONUNLA MÜMKÜN OLDUĞU KADAR NİTELİKLİ ZAMAN GEÇİRİN -UYKU DÜZENİNİN BOZULMAMASINI SAĞLAYIN -HAFTA SONLARI VE YAZ TATİLLERİNDE YETERİNCE DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN -OKULDA YOLUNDA GİTMEYEN ŞEYLERE KARŞI UYANIK OLUN -YAŞITLARI VE BAŞKALARI İLE ONU KIYASLAMAYIN -ONUN İLE OKUL VE DERSLER HAKKINDA BELLİ ARALARDA DURUM DEĞERLENDİRMESİ YAPIN -ONU ARKADAŞLARI İLE REKABETE SÜRÜKLEMEYİN -ÇOK AŞIRI DERS ÇALIŞMASINI SINIRLAYIN -ONUN HOBİLERİNİ ARTIRIN, DERS DIŞINDA HOBİLERİ İLE İLGİLENMESİNİ SAĞLAYIN -ONUN HER ZAMAN İÇİN YANINDA OLDUĞUNUZU DEVAMLI HİSSETTİRİN -KÜÇÜK PROBLEMLER BÜYÜMEDEN ZAMANINDA MÜDAHALE EDİN -DERS ÇALIŞIRKEN BELLİ ARALARLA DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN -DEFTER VE KİTAPLARINI DÜZENLİ VE TEMİZ KULLANMASINI SAĞLAYIN -KAPASİTESİNİN ALTINDA UYARI DÜZEYİ DÜŞÜK BİR SINIFTA İSE OKUL İLE DURUMUNU GÖRÜŞÜN -BAZI DERSLERDE BİRLİKTE ÇALIŞARAK ONA DESTEK OLUN -ÇOCUĞUNUZUN GÖRME VE İŞİTME PROBLEMİ OLUP OLMADIĞINI DEĞERLENDİRİN -BEKLENENİN ÇOK ALTINDA BAŞARI DURUMUNDA ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE DİKKAT EDİN -SPORTİF FAALİYETLER İLE DERS DIŞI DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN OKUL İÇİ SOSYAL ETKİNLİKLERDE ONU CESARETLENDİRİN -AİLEYİ ETKİLEYEN STRES ETKENLERİNİN OKUL BAŞARISINI DÜŞÜRECEĞİNİ UNUTMAYIN -ANNE VE BABANIN YALNIZ BİRİNİN OKUL KONUSUNDA DESTEĞİNİN TAM OLARAK YETERLİ GELMEYECEĞİNİ , HER İKİ EBEVEYNİN BİRLİKTE GEREKEN ÖNEMİ VERMESİ GEREKTİĞİNİ UNUTMAYIN -ONUN ZİHİNSEL YETENEĞİNİN EZBER VE TAKLİTE GÖRE DEĞİL , MANTIK VE ÜRETKENLİĞE DAYALI OLMASI KONUSUNDA YÖNLENDİRİN